هتل کوثر اصفهان؛ پنج ستاره بی ستاره

شنبه صبح 4 شهریور ماه ما سه تا به اتفاق مامان و بابا با اتومبیل راهی اصفهان شدیم. کارهای مربوط به اقامتمون و در کل برنامه ریزی سفر به عهده من بود. من هم از سامانه رزرواسیون مهر هتل کوثر اصفهان رو رزرو کردم و روز قبل از سفرهم کل مبلغ سه شب اقامت رو پرداخت کردم. ظهر بود که به اصفهان رسیدیم و به هتل مذکور. از همون ابتدای ورود با دیدن نمای ساختمان و ورودی ماشین رو هتل همچین احساس کردم که ستاره های آسمون این هتل چندان پرنور نیستند. وارد لابی شدیم، بدون این که کسی به استقبال ما بیاد و در حمل وسایل و چمدان ها کمکی بکنه. به پذیرش مراجعه کردیم و من اسم خودم رو گفتم و اینکه این برای 4 نفر نفر اتاق رزرو کردیم. مرد جوان مسؤل کمی کاغذهای روی میزش رو جابجا کرد و در نهایت به ما گفت که اصلا چنین رزروی انجام نشده. ما که به شدت متعجب شده بودیم دلیل رو جویا شدیم و مرد هم چنان با سردی مشغول جستجو بود. بابا هم که البته فکر می کرد رزرواسیون مستقیما از طریق هتل انجام شده از همون برخورد اول با توپ پر وارد بحث با اونها شد و هم چنین با من. در همین اثنی خانم مسنی که گویا مدیر داخلی هتل بود وارد داستان شد وبا رفتاری سرد و خالی از هرگونه ادب برای پذیرش میهمان هرگونه امکان رزرو اینترنتی برای هتل کوثر رو کاملا منکر شد!!!! و گفت که یک سری سایتها از خودشون اسم هتل مارو برای رزرو می ذارن! و رزرو هتل ما تنها از طریق تلفن انجام می شه و خلاصه موضوع رو آنچنان حاشا کرد که من در نظر بابا کاملا دست و پا چلفتی و فریب خورده جلوه کردم و سر کمان به سوی من برگشت! چنان که گویا پول کاملا از کف رفته . حالا همه چیز هم دست به دست هم داده بود و تمام شماره هایی که من از دفتر و موبایل آژانس چارتر کننده داشتم اشغال و غیر قابل دسترسی بود و همین امر قضیه رو بیشتر برای یک کلاهبرداری اینترنتی مهیا می کرد. حالا در همین گیر و دار خانم عبوس به جای اینکه کمکی برای پی گیری قضیه انجام بده می گه: حالا ما اتاق داریم می تونید چک این کنید و اون پولتون رو هم بعدا اگر تونستید پس بگیرید!! لحظه های سنگینی برای من بود. بالاخره تماسها با تلفن دفتر و مبایل خاطی ها برقرار شد و قضیه از این قرار بود که فکسی که باید اونها برای پذیرش هتل می فرستادند به علت سستی و کاهلی و اینکه روز جمعه بوده، فرستاده نشده. به هرحال فکس رو فرستادن و قضیه حل شد، به همین راحتی! کاری که در روز بارها و بارها پذیرش هتل باهاش مواجه می شه و به جز برگه فکس ما که نرسیده بود برگه متعددی از مسافران در راه روی میز اونها بود. چطور می شه باور کرد که خانوم عبوس از وجود چنین چیزی کاملا بی اطلاع باشه؟ آیا این بازی رو به راه انداخت به این خاطر که با رزرو هتل از طریق این سامانه اقامت ما در سه شب 120 هزارتومان نسبت به قیمت اصلی کمتر تمام می شد ؟ دلیلش رو نمی دونم. ولی وقتی داستان تموم شد و تقصیرها از دوش من برداشته شد و فکر کردم هرچه بیشتر به رفتار زشت پذیرش هتل کوثر پی بردم. حتی اگر چنین بود که اونها می گفتن، به هر حال ما مسافران هتل اونهابودیم و به هر طریق می خواستیم اونجا اقامت کنیم و چنین برخوردهای پس زننده ای از سوی اونها واقعا خلاف ادب میهمان نوازی بود. البته این رفتار مختص یک فرد نبود و به طور کلی تمامی پرسنل این هتل دچار نوعی رخوت و بی تفاوتی بودند و ابدا روحیه هیچ گونه خدمت رسانی نداشتند. حتی در دادن سلامی به مسافران بخل می ورزیدند.

جدای از این داستان که به هر حال شاید یک مسأله شخصی تلقی بشه، استانداردهای هتل چه به لحاظ خدمات و نیروی انسانی و چه به لحاظ فضای فیزیکی ابدا در حد یک هتل 5 ستاره نبود. به عنوان مثال استخر هتل که روباز هم بود به جای اینکه در اختیار مسافران و البته فقط آقایون باشه از صبح تا بعداز ظهر جهت آموزش بچه ها اجاره داده می شد و از اتاق های مشرف به حیاط دیده می شد و صد البته سرو صدایی که از حضور چند ده پسر بچه در حال یادگیری شنا از پنجره های بسته هم به گوش می رسید. فکر نمی کنم هیچ کدوم از آقایون هم علاقه ای داشتند که در استخری که از صبح تا بعد از ظهر این همه بچه شناو ... کردند شنا کنه. و من اگر بار دیگه ای بخوام به اصفهان سفر کنم هیچ وقت هتل کوثر رو برای اقامت انتخاب نخواهم کرد و اون رو به هیچ کس پیشنهاد نخواهم داد.

اما «عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو»:                                                                      

به نظر به لحاظ مکان قرار گیری در شهر خیلی مناسب بود. با وجود شلوغی شهر اصفهان در اون ایام، کاملا دنج بود و اطرافش رو بیشتر فضای سبز احاطه کرده بود. به هر حال روزی رو به «زاینده رود » سابق و« نزاینده کویر» امروز بنا شده.

از لحاظ بهداشت و نظافت هم خوب بود و مشکلی نداشت.

 

 

/ 4 نظر / 438 بازدید
khale mariam

عزیزم دقیقا همین مطالب رو به صورت یک نامه بنویس و بفرست به مدیریت هتل و تاکید کن که دیگه هیچ وقت به این هتل نمیایی و این رو هم به همه دوستان و آشنایانت میگی. حتما این کار رو بکن.

رونیا شکوفه بهاری

وای چقدر وحشتناک... به خاطر این چیزاست که اصلا مسافرت دوست ندارم دیگه.متأسف میشم ازین همه بی مسئولیتی... توتم جان بالا خره خوش گذشته به ملودی جون یا نه؟؟؟

پرگل

هههههههههه پس اصفهانیا حسابی آبرو بردن آره؟ بهت توصیه میکنم دفعه دیگه که اومدی اصفهان هتل عباسی یا هتل آسمان رو انتخاب کن مخصوصا هتل عباسی

روشا و شاینا

سلامممممم خاله جونممم خیلی خیلی مرسی که به وبلاگمون سر زندین امیدوارم باهم دوستان خوبی بشیم میشه شمارو بلینکیم؟[خجالت]